Press "Enter" to skip to content

НЕ-МЕТОДИЧКА, АБО ДЕЩО ОСОБЛИВЕ ПРО ЧИТАННЯ

ДОМБ та Ольга Рєпіна продовжують знайомити Вас із новою книгою «НЕ-МЕТОДИЧКА АБО ДЕЩО ОСОБЛИВЕ ПРО ЧИТАННЯ».

ПАРАГРАФ 3.

МАМО, НЕ КРИЧИ НА МЕНЕ! Я І ТАК СТАРАЮСЬ!

Давайте поговоримо про те, як ви вчите дитину читати, як контролюєте її успішність в читанні. Не секрет, що багато батьків орієнтуються не на якість прочитаного, а на те, які оцінки їхня дитина отримує за швидкість читання в школі, не звертаючи увагу, чи любить насправді дитина читати або це для нього – важка повинність. Змусити дитину прочитати десять разів «дві нещасні сторінки» – не найкраща методика прищеплення любові до читання.

Отже, що ж робити?

1.Читати самим, говорити з дитиною про те, що читання важливо для вашого життя, кар’єри тощо. Про це ми вже згадували.

2. Ввести поняття «книги як подарунка», причому не пустити знайомство з книгою на самоплив, а разом з дитиною прочитати книгу, зупинитися на найбільш значущих аспектах тексту і картинок, обговорити прочитане з потрібною кількістю дидактичних моментів (але не переборщити!) І відрефлексувати прочитане – закріпити новий досвід на емоційному рівні, а через нього у довгостроковій пам’яті.

3. Не карати дитину, якщо її оцінка зі швидкості читання не найкраща. За великим рахунком, ця оцінка ні на що не впливає, але з її допомогою ви можете розвинути у дитини комплекс неуспішності з приводу читання. Пояснити, що важливо зрозуміти і запам’ятати те, що він прочитав, а не швидкість читання.

Особливо, якщо ви бачите, що дитина непогано вчиться, до того ж допитлива і за всіма параметрами, крім читання, виявляє непогані результати в розвитку – не хвилюйтеся. Згодом ви побачите, що ваша дитина читає більше тих, хто отримував вищий бал за швидкість читання.

Головне не тиснути на дитину за принципом «А у сусідської дівчинки за швидкість читання бал вище, ніж у тебе!», Самим читати, розповідати дитині про свої враження з приводу прочитаного (пам’ятайте, що емоції – наше все!), купувати книги разом з дитиною, зробити книгу в родині цінним подарунком. І… регулярно проводити пролонговані зазначені дії, що і забезпечує їх у вигляді звичок вашої дитини.

 

Висновок: ви ризикуєте стати для своєї дитини монстром, і ці ваші крики «Читай-й-й!», тикання пальцем у потрібну сторінку і маска гніву на вашому обличчі закарбується у дитини на все життя. І хто знає, чим це може повернутися до вас, коли дитина виросте.

Питання до вас:

Чи пам’ятаєте ви моменти свого життя, пов’язані з читанням?

 

коли вас вчили читати вдома

________________________________________________________

коли ви складали швидкість читання в школі

________________________________________________________

коли ви прочитали книгу, що змінила ваше світосприйняття

________________________________________________________

коли книга дала змогу вирішити вашу проблему

________________________________________________________

коли ви збіглися з головним героєм книги в своїх думках, почуттях, ситуації

________________________________________________________

коли ви відкладали гроші, щоб придбати бажану книгу

________________________________________________________

ПОРІВНЯЙМО?

Питання до вас:

Топ-10 книг, які ви рекомендували б прочитати своїй дитині

1.________________________________________________

2.________________________________________________

3.________________________________________________

4.________________________________________________

5.________________________________________________

6.________________________________________________

7.________________________________________________

8.________________________________________________

9.________________________________________________

10._______________________________________________

Наш Топ-10 книг, які ми

рекомендували б прочитати дітям

1. Янссон Т. Країна Мумі-троллів: повість /Туве Янссон. – Львів: Старий Лев, 2014. – 352 с.

2. Лагерлеф С. Подорож Нільса Гольгерсона з дикими гусьми: повість /Сельма Лагерлефюю. – Харків: Школа, 2013. – 224 с.

3. Ліндгрен А. Пеппі Довгапанчоха: повість /Астрід Ліндгрен. – Київ: Рідна мова, 2016.- 312 с.

4. Твен М. Пригоди Тома Сойєра: повість /Марк Твен.- Київ: Знання, 2019. – 271 с.

5. Волков О. Чарівник смарагдового міста: повість /Олександр Волков. – Харків: Школа, 2014. – 224 с.

6. Козлов С. Їжачок у тумані. Казки про справжнє: повість /Сергій Козлов.- Київ: Чай Майстрів, 2016. – 104 с.

7. Матюшкіна К. Кіт да Вінчі. Посмішка Анаконди: повість /Катя Матюшкіна. – Київ: Рідна мова, 2018. – 196 с.

8. Ліндгрен А. Малий та Карлсон, що живе на даху: повість /Ліндгрен Астрід.- Київ: Рідна мова, 2016. – 128 с.

9. Велика ілюстрована книга казок українських та іноземних письмеників: збірка.- Київ: А-ба-ба-га-ла-ма-га, 2017. – 144 с.

10. Нестайко В. В країні сонячних зайчиків: повість /Всеволод Нестайко.- Київ: Країна Мрій, 2015. – 112 с.

Далі буде…

Be First to Comment

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Довідкова служба
close slider