Голодомор. Ми пам’ятаємо
Електронна версія книги (читати книгу онлайн)
Людина, особистість, яка в освітньому середовищі представлена у двох вимірах – педагог та
школяр/здобувач освіти постають як партнери у шляху освітнього поступу. Урок або виховні заходи
стають практиками у сприйнятті, розумінні та формуванню ціннісних позицій, національної
ідентичності й пам’яті процесів трудової, бойової, героїчної і трагічної історії нашого народу,
розбудови незалежної української держави.
В незалежній Україні «День памʼяті жертв голодомору та політичних репресій», запроваджений згідно з указом Президента України від 26.11.1998 року № 1310/98. Після наукової дискусії в національному середовищі Указом Президента України Віктора Ющенка від 21.05. 2007 р.
№ 431/2007 називається «День пам'яті жертв голодоморів». У ХХ сторіччі українці пережили три хвилі голодоморів: 1921-1923, 1932-1933 і 1946-1947 років. Утім, наймасштабнішим за трагічними
наслідками був Голодомор 1932-1933 років – геноцид українського народу, здійснюваний тоталітарним комуністичним режимом СРСР. Голодомору 1932-1933 років передували процеси політики сталінського режиму направленого на насильницьку колективізацію у сільському господарстві, «розкуркулення», переслідування та масового терору проти селянства, яке не
підтримувало політику на селі й протидіяло примусовій хлібозаготівельній кампанії. Владний терор проти українського народу через штучний голод, що діяв в Україні протягом 22 місяців, – це свідома і цілеспрямована політика сталінського режиму, стратегія і тактика якої виконувалася починаючи з 1928 року.
Підготовлені матеріали науковцями, партнерськими інституціями, педагогами та бібліотекарями Дніпропетровщини стануть в нагоді учителям, класним керівникам та вихователям для застосування в освітньому процесі школи за окресленою темою. Адже ми пам’ятаємо про трагічні події
Голодомору 1932-1933 рр. в нашому краї, для того, щоб вшанувати пaм’ять безвинних жертв тоталітарного режиму та недопустити в майбутньому геноцид над народом.