Життєпис Мар’яна Крушельницького

Мирного неба, друзі! Віримо у Перемогу, пам’ятаємо та шануємо видатних діячів української культури і мистецтва!! 18 квітня ми відзначили день народження одного з найблискучіших українських митців ХХ ст., актора, режисера, театрального педагога Мар’яна Михайловича Крушельницького (1897-1963).

     Відділ мистецтв ДОБМ ім. М. Свєтлова презентує цікавий життєпис видатного українського актора Мар’яна Крушельницького. Це гарно ілюстроване, оздоблене багатьма світлинами видання Київ “Либідь” автора Леся Танюка “Мар’ян Крушельницький”. Чекаємо у бібліотеці студентів і викладачів фаху “театральне мистецтво” та усіх шанувальників театру!

     Окремими сторінками у творчій долі актора постають знакові явища українського театрального та кіномистецтва. Його творчість внесла яскраві і неповторні барви у діяльність таких легендарних колективів, як об’єднання «Тернопільські театральні вечори», Новий львівський театр, театр товариства «Українська Бесіда», «Березіль», Харківський український драматичний театр ім. Т.Г.Шевченка, Київський український драматичний театр ім. Івана Франка. На Одеській кіностудії ВУФКУ 1926р. він знявся в режисерському дебюті Олександра Довженка «Ягідка кохання», 1931р. на «Українфільмі» – у першій звуковій стрічці Івана Кавалерідзе «Коліївщина». Випускник філософського факультету Карлового університету, учень і соратник Леся Курбаса, Мар’ян Крушельницький володів широким творчим діапазоном від ролей класичного українського репертуару до світової класики, від комедії до трагедії. Він міг втілитися, як у героїв І. Котляревського й М. Кропивницького, так і короля Ліра В. Шекспіра. Особливим блиском, протилежністю акторських іпостасей відзначалася гра М. Крушельницького у п’єсах М. Куліша, поставлених Лесем Курбасом. Харківський журналіст, фейлетоніст і член Художньої ради «Березолю» Остап Вишня так писав про гру актора: «коли Крушельницький на сцені і коли на нього направляють прожектори, то стикаються два снопи з проміння й утворюють на кону бунт із світла, із слів, із рухів, із найтонших світло-мовно-рухово-мімічних нюансів. <…> Промінь прожектора зупиняється на М. Крушельницькому, і незрозуміло, хто кого освітлює, чи то прожектор Крушельницького, чи Крушельницький прожектор».

Поділитися у соцмережах:

Дата

Кві 19 2023
Expired!

Час

08:00 - 18:00

Будьте першим, хто прокоментує

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.