ДОМБ та Ольга Рєпіна продовжують знайомити Вас із новою книгою «НЕ-МЕТОДИЧКА АБО ДЕЩО ОСОБЛИВЕ ПРО ЧИТАННЯ».
ПАРАГРАФ 5.
НІ МАНІПУЛЯЦІЯМ!
Маніпулювання повсюдно присутнє в нашому житті. У ньому ми досягли таких висот, що теоретична психологія часто не встигає за народною практикою. Це, звичайно ж, жарт. Але коли дитину навчають читанню або оцінюють, читає чи не читає вона, то ніякі практики, і маніпуляція також, оточуючим не чужі. Чи приносить це користь?
Припустімо, поруч з вами людина, яка читає, а ви маєте щодо неї інші плани, ніж тільки дивитися на те, як вона методично гортає сторінки книги, що її цікавить. Вам нудно і невесело. Вам краще разом зробити те, що не буде нудним для вас. Наприклад, подивитися кіно або зіграти в «World of tanks». Правильно? І ви починаєте «тролити» вашого друга, який любить читати.
Результат такої поведінки: ви втрачаєте друга, тому що відбити «тролингом» і хитрощами пристрасть до читання у розвиненої особистості неможливо. Якщо вам дорога дружба, то краще теж взяти до рук книгу, а ще краще – таку ж, що читає ваш друг, і потім її обговорити. Не обов’язково відбудеться збіг думок щодо книги, не обов’язково книга сподобається вам обом, але ви будете займатися саморозвитком! А наступного разу сходіть разом в кіно чи пограйте у комп’ютерні ігри.
Хтось скаже, що все це неправда, і що він сам – особистість, що читає. Ми в цьому і не сумнівалися! Варіант, коли ви любите читати, а ваш друг – не дуже, теж може мати місце.
Чи потрібно силоміць змушувати його долучатися до читання? Ми так не вважаємо.
Примус завжди породжує опір, причому зростає цей опір в геометричній прогресії до доданої силі. Особливо, якщо це пов’язано зі звичками вже сформованими.
Слід спробувати знайти інші способи впливу, крім маніпулювання. Змушувати читати так само непродуктивно, як і соромити за те, що людина не читає. Краще знайти щось цікаве, на чому можна продемонструвати важливість читання конкретно для вашого друга. Наприклад, коли він любить пригодницьке кіно, розповісти йому про книгу «Пригоди Робінзона Крузо» і подивитися разом фільм, зіграти у якусь гру, намалювати карту пригод головного героя, а потім вже запропонувати прочитати книгу.
Не тисніть на людину – цим ви не досягнете мети.
Ми б зробили так, без тиску.
Та ні, не зробили б. Ми ТАК РОБИМО!
Питання до вас: Чи оцінювали ви своїх друзів за критерієм, читають чи не читають вони? |
________________________________________________________
Для того, щоб перейти на наступний щабель аналізу свого ставлення до читання, вам необхідно проаналізувати деякі ситуації, пов’язані з вашим досвідом. Можливо, у вас були помилки або стресові ситуації, які на підсвідомому рівні гальмують ваше бажання читати.
Точно так, як ви пам’ятаєте всі ваші перемоги на теренах читання, згадайте найневдаліші.
Взаємовідносини
________________________________________________________
Духовне життя
________________________________________________________
Школа
________________________________________________________
Сім’я
________________________________________________________
Референтна група (дорослі/підлітки/юнацький вік)
________________________________________________________
Далі буде…
Будьте першим, хто прокоментує