ДОМБ та Ольга Рєпіна продовжують знайомити Вас із новою книгою «НЕ-МЕТОДИЧКА АБО ДЕЩО ОСОБЛИВЕ ПРО ЧИТАННЯ».
ПАРАГРАФ 2.
ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ЧИТАТИ?
НІ, КРАЩЕ ТАК: ЯК ЗРОБИТИ, ЩОБ ТВОЯ ДИТИНА ЛЮБИЛА КНИГУ!
Всі знають, що звичка формує характер. Але не всі знають розширену версію цього прислів’я: посієш вчинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю. В нашому випадку вчинок – це читання книг.
До речі, є і аналог першого прислів’я: посієш вітер – пожнеш бурю.
Не думайте, що це не працює по відношенню до читання, яке формує особистість. Але про це ми поговоримо трохи пізніше…
Якщо ви не привчаєте дитину читати, якщо у вас вдома немає бібліотеки або, кінець кінцем, книжкової полиці, якщо на тумбочці або поруч з диваном не лежить книга, і дитина ніколи не бачить у ваших руках відкритої книги, то ми маємо вас розчарувати – ваша дитина ніколи не буде фанатом читання. НІКОЛИ!
Читання як імпритинг. Пам’ятаєте зі школи, що таке імпритинг? Закарбування, особлива форма поведінки живих істот, властива для ранніх періодів життя. Наприклад, якщо качині яйця підкласти в інкубатор, і першим, що побачать каченята, буде механічна іграшка, то вони будуть наслідувати їй і робити все, що робить вона. Закарбування властиве й для людини та здійснюється тільки в певний період життя (дитячий і підлітковий вік), а його наслідки частіше незворотні. Це ми не тільки про читання)
Оскільки дорослі у сім’ї, і особливо батько, є прикладом наслідування для свого малюка, то вони мають знати, що дитина – це ваше дзеркало. Причому не зменшене, а, так би мовити, в натуральну величину.
Наприклад, якщо батько весь день проводить біля телевізора з пивом, а дитина, що просить його почитати книгу, стикається з насмішкою і відмовою, будьте певні, ваше доросле «дитя» не буде відповідати тим запланованим вами стандартам, коли буде вже дорослим, а ви – старим.
Висновок: книга сприяє гуманістичному розвитку людини, що буде так важливо, коли ви постарієте.
Особистий коучинг: Ключові питання до вас? |
Дайте відповідь на кожне з цих питань, намагаючись досліджувати та аналізувати своє відношення до читання.
1.Згадайте той час, коли вам було цікаво читати, коли ви знаходилися на піку читацької форми?
____________________________________________________________
2. Як ви це зробили?
____________________________________________________________
3. Що вам допомагало або заважало і чого ви набули, читаючи?
____________________________________________________________
4. Чи могли б ви відтворити подібні обставини, щоб знову почати багато читати?
____________________________________________________________
5. Що є перешкодою на вашому шляху до читання?
____________________________________________________________
6. Як можна знизити ймовірність появи цих перешкод на своєму шляху? Як ви будете долати ці перешкоди в разі їх виникнення?
____________________________________________________________
7. Припустімо, ви хочете читати. Зробіть опис кращого, на ваш погляд, портрета читача в майбутньому? Що набула, читаючи, ця особа?
____________________________________________________________
Далі буде…
Будьте першим, хто прокоментує